2015. április 11., szombat

Húsvét

Csodás három napot töltöttünk húsvétkor a festői szépségű Szlovéniában. A szállásunk Bohinjban, potosabban Ribcev Lazban volt, a Bohinji-tó partján. Az erkélyünkről szuper kilátás volt a tóra, a hegyekre, a Száva folyóra, a kőhídra, és a templomra is.

Délután kirándulást tettünk a Vogelre, ahová kabinos felvonóval jutottunk fel. Itt bizony még a hó volt az úr, de nagyon klassz volt a verőfényes napsütésben hóban sétálgatni.

oda fel-)

ha kinagyítjátok a képet, a tó jobb alsó sarkában
látszik a templomunk, meg a kőhíd-)

A kis hegyi kiruccanás után a Sap Savica, vagyis a Száva vízeséshez vettünk az útirányt. Elég későn, olyan fél6 magasságában értünk oda, kicsit aggódtunk, hogy még világosban megtudjuk-e járni... végül nem volt gond... többféle útirányt javasoltak, voltak közöttük 1ó 20p-es menetidejűek is, mi végül a lépcsős megoldást választottuk... ez 500 /szerintem több-))/ erdei lépcsőt jelentett, viszont csak 20 perc menetidőt írt... így kényelmesen megjártuk még sötétedés előtt-)

a tavunk-)

a Vogel

Másnap reggel nagyon borongós, szitálós időre ébredtünk... körülöttünk a hegyek mind felhőbe burkolóztak, de ez nem vette kedvünket... egy kiadós svédasztalos reggeli után Bled felé vettük az útirányt. Sajnos a Vintgar szurdok zárva volt, a várat éppen felújítják, a hűvös miatt csónakázni nem volt kedvünk, ezért a tó körül sétálgattunk, nézelődtünk, és megkóstoltuk a híres Bledi krémest. Szép kis város, viszont szerintem nagyon jól eladják...a Bledről készült fotók alapján én valami olyasmire számítottam, hogy egy kis település... van ez a tó, meg a sziget a templommal és a nyugalom... hát nem, körbe van építve mindenféle épületekkel, akad köztük(több is), ami még a szocializmusból maradt itt, és a nem túl jó idő ellenére is nagy volt a nyüzsgés...

Kora délután visszaérve a szállodába ettünk, meg pihentünk egy rövidet, majd a Bohinji-tavat meg a települést vettük jobban szemügyre... Már sötétedett mire kellemesen elfáradva hazaértünk-)

szállodánk

a fehér tábla feletti sarokszoba volt a miénk-)

Reggel aztán gyors csomagolás, ráérős reggelizés után már búcsúzkodtunk is, de megbeszéltük, hogy visszatérünk-) Hazafelé még útba ejtettük Postojnát, és megnéztük a csodaszép cseppkőbarlangját. A hegy gyomrába egy 10 perces kisvasútozással jutottunk, majd onnan gyalog folytattuk utunkat... a lépésszámláló szerint kicsivel több mint 5km-t sétálgattunk fel-le, erre-arra, s gyönyörködtünk a szebbnél szebb cseppkövekben... kb. két órás program volt...

Innen már csak röpke 460km választott el bennünket az otthontól, de néhány óra alatt leküzdöttük...
Az utak mindenhol rendkívül jó minőségűek, még fent a hegyekben is... minden rendesen kivan táblázva... mindenhol tisztaság van... és szinte bármit le lehet tenni, ott lehet hagyni, senki nem nyúl hozzá(voltunk a tó mellet totál elhagyatott helyen, ki voltak pakolva a székek, asztalok, de még csak össze sem voltak láncolva)... a legtöbb háznál nincs is kerítés, vagy ha van is, az kb. 30cm magas... más világ...
Nagyon kellemes, szépsége napokat töltöttünk el ott-)))
Visszatérünk...-)

1. Hát ez csodálatos lehetett, gyönyörűek a képek!!!
    Ilyen jó programot hozott a nyuszi?!
    Nem csodálom, ha visszavágytok :)

2. Micsoda szép élményekkel teli 3 nap Lobelin!
    A vízesések, a tó és a cseppkőbarlang... Ez is olyan hely, ahová vissze kell térni. :-)

3. óóóó!! :)
    most azon gondolkodtam, hogy írjam le a reakciómat? leírom :D visítottam a páromnak, hogy néééézd már, milyen csodaszép helyen jártatok!! :)
    Lobelin, ez gyönyörű hely! annyiszor "szemeztünk" már Szlovéniával, de még soha nem jártunk arra...nagy bánatomra. Na, majd egyszer, talán.
    Nektek közelebb van :))

4. Fantasztikus! Nagyon szép hely! :-)

5. Húúú Lányok, nagyon-nagyon szép meg jó meg csodás volt!-)))))

6. Kedves Lobelin, azóta már kitavaszodott, lécci már jelentkezni itt is! :)

7. Üdvözöl és nagyon örült a véletlenül megtalált blog-bejegyzésednek egy Szlovénia-bolond: "aranyosfodorka". 10-szer jártam ezen a vidéken, de még százszor is elmennék, ha lenne rá lehetőségem. Számomra nincs a Földön ennél szebb hely. Kár, hogy a Vintgar "zárva" volt. Nem is értem, oda szerintem azért valahogy be lehetett volna jutni. Így hát lenne okotok egy ismételt útra, és akár tudok hozzá ajánlani más látnivalókat is a Triglav Nemzeti Park területén !